احتمال بارداری بدون دخول چقدر است

احتمال بارداری بدون دخول چقدر است؟

تایید شده توسط: دکتر نگار دلشادیان

همه بارداری‌ها برنامه ریزی شده نیستند. حاملگی‌های برنامه ریزی نشده نزدیک به نیمی از بارداری‌ها در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. اگر نگران این هستید که ممکن است پس از یک تماس جنسی یا پس از برخوردی که شامل هر گونه تماس آلت تناسلی با واژن باشد، باردار شوید، ممکن است در این زمان دچار نگرانی و استرس شوید. در ادامه این مقاله در ارتباط با این موضوع و نحوه مدیریت آن صحبت می‌کنیم.

بارداری بدون دخول چگونه اتفاق می‌افتد؟

بارداری بدون دخول چگونه اتفاق می‌افتد؟

افراد ممکن است به دلایل زیادی رابطه جنسی بدون دخول داشته باشند. برخی از افراد ممکن است رابطه جنسی نفوذی به واژینال را تنها از طریق فعالیت جنسی که می‌تواند منجر به بارداری شود در نظر بگیرند. با این حال، راه‌هایی برای باردار شدن بدون رابطه جنسی نفوذی به واژینال وجود دارد.

اگر تصمیم دارید از یک روش پیشگیری اورژانسی استفاده نکنید و نگران بارداری هستید، می‌توانید تست بارداری را در اولین روز قاعدگی یا 21 روز پس از رابطه جنسی محافظت نشده یا تماس جنسی انجام دهید. هر چه بیشتر صبر کنید، نتیجه دقیق‌تر خواهد بود.

حاملگی چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

بارداری زمانی اتفاق می‌افتد که اسپرم تخمک را بارور می‌کند، که حتی اگر رابطه جنسی نداشته باشید (دخول) ممکن است اتفاق بیفتد. در طول رابطه جنسی نفوذی واژینال (جایی که آلت تناسلی وارد واژن می‌شود) مایع منی می‌تواند انزال شود. منی مایعی است که از بدن آقایان هنگام انزال تولید می‌شود و حاوی میلیون‌ها اسپرم است. به محض نعوظ آلت تناسلی، (قبل از انزال)، مایعی به نام پیش انزال یا “پیش آب” تولید می‌شود. این مایع می‌تواند حاوی هزاران اسپرم باشد. همچنین تخمدان‌ها 12 تا 16 روز قبل از شروع پریود بعدی تخمک آزاد می‌کنند (تخمک گذاری). حاملگی زمانی اتفاق می‌افتد که اسپرم از طریق واژن وارد بدن می‌شود، سپس از طریق دهانه رحم و در ادامه آن به لوله‌های فالوپ می‌رود، جایی که تخمک معمولاً بارور می‌شود. تخمک را می‌توان با اسپرم‌های موجود در مایع منی یا قبل از انزال بارور کرد.

 رابطه جنسی بدون دخول چگونه باعث بارداری می‌شود؟

در صورت تماس اسپرم با واژن ممکن است باردار شوید، به عنوان مثال:

  • شریک زندگی شما خیلی نزدیک به واژن شما انزال ‌کند
  • آلت تناسلی همسرتان در حالت نعوظ با ناحیه تناسلی شما (واژن یا فرج) تماس پیدا ‌کند

خطر باردار شدن به این روش بسیار کم است زیرا اسپرم فقط برای مدت کوتاهی می‌تواند خارج از بدن زندگی کند. با این حال، اگر قصد بارداری ندارید، مهم است بدانید که امکان باردار شدن از این طریق وجود دارد.

در هر بار انزال چند اسپرم خارج می‌شود؟

در هر بار انزال چند اسپرم خارج می‌شود؟

انزال متوسط معمولاً شامل حدود 40 میلیون تا 80 میلیون سلول اسپرم است. فقط یک سلول اسپرم برای بارور کردن تخمک لازم است. بنابراین اگرچه نادر و بسیار بعید است، اما اگر اسپرمی وارد واژن شود، همچنان می‌توانید از نظر پزشکی باردار شوید. علاوه بر این، مشخص نیست قبل از انزال (از طریق مایع تولید شده قبل از انزال)  احتمال بارداری چقدر است. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مایع قبل از انزال هیچ اسپرمی ندارد، اما برخی دیگر اسپرم زنده را در این مایع شناسایی کرده‌اند.

چگونه می‌توانید تشخیص دهید که باردار هستید

تست بارداری بهترین راه برای تشخیص باردار بودن یا نبودن شما است، اگرچه باید منتظر بمانید تا اگر پریودتان عقب افتاد تست دهید تا دقیق‌ترین نتایج را دریافت کنید. در برخی موارد، اگر خیلی زود آزمایش دهید، ممکن است قبل از عقب افتادن پریود، آزمایش مثبت باشد.

می‌توانید یک تست بارداری در خانه یا همان بیبی چک را از فروشگاه محلی خود خریداری کنید. اگر این نتیجه مثبت بود، با پزشک خود تماس بگیرید تا آزمایش بارداری از طریق آزمایش خون را انجام دهید.

چگونه از وقوع بارداری پیشگیری کنیم؟

اگر می‌خواهید از باردار شدن پیشگیری کنید، مهم است که روشی برای جلوگیری از بارداری پیدا کنید. گزینه‌های زیادی برای شما وجود دارد. به عنوان مثال قرص‌های ضد بارداری (قرص‌های ضد بارداری خوراکی) یکی از رایج‌ترین روش‌های پیشگیری از بارداری برای زنان است. اشکال پیشگیری از بارداری برگشت‌پذیر طولانی‌اثر، مانند دستگاه داخل رحمی (IUD)، تزریق یا ایمپلنت نیز گزینه‌های بالقوه‌ای هستند.

شانس باردار شدن بدون داشتن رابطه جنسی چقدر است؟

شانس باردار شدن بدون داشتن رابطه جنسی چقدر است؟

داده‌های محدودی برای تایید احتمال بارداری باکره یا احتمال وقوع آن وجود دارد. مطالعه ای که در سال 2013 منتشر شد، نشان داد که از 7870 شرکت کننده، حدود 0.5 درصد گزارش داده‌اند که حاملگی باکره داشته اند.3 این افراد گفتند که حاملگی آنها به لقاح بی ارتباط بوده است. آی وی اف و آی یو آی.

یک هشدار قابل توجه: این مطالعه محدودیت‌های قابل توجهی داشت. برای یکی، محققان خاطرنشان کردند که باردار شدن بدون داشتن رابطه جنسی معمولاً یک چیز سخت برای اثبات است.

آیا احتمال بارداری از راه مقعد وجود دارد؟

در رابطه جنسی مقعدی نیز خطر وجود دارد. دکتر بارتوس می‌گوید: «ناحیه بین واژن و مقعد بسیار کوچک است. او می‌گوید اگر فردی به داخل مقعد انزال کند، منی ممکن است به بیرون چکه کند و وقتی بیرون می‌آید وارد واژن شود. این محتمل‌ترین سناریو برای بارداری نیست، اما ممکن است.

اسپرم چقدر زنده می‌ماند؟

اسپرم 3-5 روز در واژن زندگی می‌کند. به همین دلیل، چه بخواهید باردار شوید یا از بارداری اجتناب کنید، مهم است که چرخه تخمک گذاری و باروری خود را بدانید. پنجره. تقویم تخمک گذاری رایگان ما می‌تواند به شما کمک کند بارورترین روزهای خود را کشف کنید.

پیش آب چیست؟

پیش آب چیست؟

پراکوم به طور دقیق‌تر به عنوان مایع پیش از انزال شناخته می‌شود. این یک مایع بدن است که در حین مقاربت از آلت تناسلی آزاد می‌شود. بسیاری از مردان حتی متوجه ترشح پرکم نمی‌شوند که این اتفاق می‌افتد. مهم‌تر از آن، مردان هیچ کنترلی روی آن ندارند.

دلیل پرکوم حمل اسپرم نیست. به گفته دکتر ریتانو، این یک مایع اساسی است که برای محافظت از اسپرم در برابر محیط اسیدی مجرای ادرار و واژن آزاد می‌شود. همچنین تا حدودی به روغنکاری کمک می‌کند.

با این حال، پرکوم علاوه بر یک یا دو اسپرم پنهان، خطر دیگری نیز دارد. “پرکوم می‌تواند [عفونت‌های آمیزشی] را منتقل کند، ” دکتر ریتانو گفت. “پرکوم ممکن است اسپرم نداشته باشد، اما به راحتی می‌تواند حاوی هر گونه ماده عفونی باشد که فرد ممکن است حمل کند، و این بدان معنی است که [عفونت] می‌تواند به شریک جنسی منتقل شود.”

بنابراین، در حالی که پراکوم خود احتمالاً حاوی اسپرم قابل دوام زیادی نیست، همانطور که دکتر کالن گفت، اگر وجود داشته باشد، فقط یک اسپرم برای بارور کردن تخمک لازم است. اگر در تلاش برای جلوگیری از بارداری هستید، بهترین اقدام شما این است که با متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد بهترین گزینه‌های کنترل بارداری برای سبک زندگی خود صحبت کنید.

چقدر طول می‌کشد تا باردار شویم؟

مدت زمان بارداری برای هر فرد متفاوت است و می‌تواند به چیزهای زیادی (مانند سن، ژنتیک و سلامت کلی شما) بستگی داشته باشد.

اگر بارور هستید و رابطه جنسی محافظت نشده واژینال دارید، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که ظرف یک سال باردار شوید. حدود 85 نفر از 100 نفری که اقدام به بارداری می‌کنند در عرض یک سال موفق می‌شوند. اما همه افراد متفاوت هستند – برای برخی افراد بسیار سریع‌تر است، در حالی که ممکن است برای برخی دیگر بیشتر طول بکشد.

اگر به مدت 6 ماه تا یک سال بدون شانس باردار شوید، با پزشک خود صحبت کنید یا به مرکز بهداشت والدین برنامه ریزی شده مراجعه کنید. تا ببینیم آیا آنها می‌توانند کمک کنند و مطمئن شوند که همه چیز درست است.

از پیشگیری اضطراری استفاده کنید. پیشگیری از بارداری اورژانسی که معمولاً به عنوان “قرص صبح بعد از ظهر” شناخته می‌شود. بسته به مارک، باید بین 72 تا 120 ساعت پس از رابطه جنسی مصرف شود. برخی از مارک‌ها را می‌توان بدون نسخه بدون نسخه تهیه کرد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر
در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام شما می‌­توانید از طریق پلتفرم مشاوره آنلاین پزشکی تلفن خونه، مشاوره با پزشک متخصص داشته باشید تا ارزیابی دقیقی از وضعیت شما انجام شود.
دسته بندی: بارداری
اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط
آخرین اخبار پزشکی و سلامت در اینستاگرام
follow
لیست مشاوران حوزه سلامت و درمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا